Angela Merkelová čekala v Berlíně na rychlovlak z Mnichova

Angela Merklová Berlin Hbf
Angela Merklová na hl. nádraží v Berlíně vítá rychlovlak z Mnichova, 8.12.2017

V pátek 8. prosince 2017 se vydaly na slavnostní jízdu současně 2 rychlovlaky ICE. Oba měly cíl v Berlíně, tam na ně čekala německá kancléřka Angela Merkelová. První rychlovlak vyrazil 12:15 z Norimberku a druhý odjel z Mnichova ve 12:17. Oba vlaky přivezly současně v 16:15 do Berlína zajímavé hosty, např. německého a bavorského ministra dopravy, ministerské předsedy Saska, Duryňska nebo Saska-Anhhaltska, ředitele německých drah. Celá ta sláva propukla na počest zprovoznění největší železniční stavby od německého sjednocení. Nového železničního spojení Mnichov – Berlín (projekt Verkehrsprojekt Deutsche Einheit Nr. 8 – VDE8), které se plánovalo od roku 1991. Od neděle 10.12.2017 již v běžném provozu urazí nejrychlejší rychlovlaky ICE-Sprinter trasu dlouhou 623 km za 4 hodiny. Dosud jim to zabralo 6 hodin.

„Čtvrt století je dlouho, ale s ohledem na dobu výstavby jinde v Německu je to ještě rychlé uskutečnění projektu,“ pronesla na nádraží v Berlíně kancléřka Merkelová.

rychlovlak Mnichov - Berlín
slavnostní rychlovlak ICE, vč. podpisu Angely Merkel (horní část písmena E)

 

 

Železniční projekt VDE8 v číslech

Využití úseku
Erfurt – Norimberk
35 ICE rychlovlaků denně, 17 až 18 každým směrem
Využití úseku Erfurt – Halle/ Lipsko 43 vlaků denně
Přímé vlaky
Berlín – Mnichov
V pracovní dny 18 přímých ICE rychlovlaků, z toho 3 ICE-Sprinter, 6 vlaků přes Halle a 9 přes Lipsko
Doba jízdy
Berlín – Mnichov
cca 4 hodiny, dříve cca 6 hodin
Tunely 26
Délka tunelů celkem 56 km
Nejdelší tunel Bleßbergtunnel, 8.314 m
Nejkratší tunel Behringen, 465 m
Mosty 37
Nejdelší most Saale-Elster-Brücke, 8 600 m
Celková délka projektu cca 500 km
Nově postaveno tratí 230 km
Náklady 10 miliard Euro
Úseky s rychlostí 200 km/h 180 km
Úseky s rychlostí 300 km/h 230 km
Množství použitého betonu 4 000 000 krychlových metrů
Podílelo se na výstavbě 4 500 zaměstnanců přímo na stavbě

 

Autor: Lubomír Kaplan, 8.12.2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *