Deutsche Bahn změní jízdní řády u 35% dálkových vlaků

ICE Berlin Mnichov 2017/2018
ICE3 zkušební jízda na VRT VDE 8 (foto Deutsche Bahn)

Od platnosti nového jízdního řádu, od 10. prosince 2017, začnou na nové německé vysokorychlostní trati (VRT VDE8 Ebensfeld – Leipzig/Halle) jezdit rychlovlaky Berlín – Mnichov. Nejrychlejší vlaky ICE dokážou zvládnout 623 km z německého hlavního města do bavorské metropole pod 4 hodiny.

Zprovoznění nové VRTky přinese mnoho změn ve vlakových jízdních řádech nejen v Duryňsku a Bavorsku, ale v celém Německu. Podle německého dopravce Deutsche Bahn se změny projeví u 35% dálkových vlaků. S novým jízdním řádem bude také nasazen nový rychlovlak ICE 4 do pravidelného provozu. Bude jezdit z Hamburku do Mnichova a Stuttgartu.

trať Berlín - Norimberk rychlostiNejrychlejší vlaky ICE Sprinter do Mnichova budou odjíždět z nádraží Berlin Hbf. v 6:03, 12:05 a 18:05 a dorazí do bavorské metropole za necelé 4 hodiny. Zpět do Berlína z München Hbf. pojedou 5:56, 11:56 a 17:56.

V Bavorsku vzroste důležitost Norimberku jako dopravního uzlu. Mimo jiné bude mít nově až 17 rychlých spojení s východním Německem denně. Do Mnichova budou odjíždět ICE v půlhodinovém intervalu. V Coburgu, na trase nové VRT, budou zastavovat vybrané rychlovlaky ICE.

V mezinárodním provozu dojde ke zrychlení vlakového spojení mezi Berlínem a Vídní přes Norimberk o 25 minut. Mezi Stuttgartem a švýcarským Curychem bude zaveden hodinový takt a budou nasazeny dvouposchoďové vlaky IC. Nově bude jezdit IC z Frankfurtu do italského Milána přes Bazilej. Mezi Mnichovem a Prahou se zvýší počet vlaků ze čtyř na sedm a tím se zkrátí takt na dvouhodinový.

Vyhledání spojení a nákup jízdenek pro jízdní řád 2017/ 2018 zpřístupní německé dráhy v úterý 17. října 2017. Od tohoto data půjde kupovat jízdenky na vnitrostátní spoje až 6 měsíců dopředu. Mezinárodní jízdenky budou dostupné zpočátku jen do některých zemí, jízdenky Sparpreis Europa do všech zemí budou zařazovány do prodeje postupně.

 

Autor článku: Lubomír Kaplan, 15.10.2017

3 komentáře u „Deutsche Bahn změní jízdní řády u 35% dálkových vlaků“

  1. Vazeni,proc se stale o necem diskutuje a nestavi se nic????Clanku o VTR v Cesku jiz bylo napsano dost a dost a stale se nic nedeje a jak ctu o stale pozdnich odhadech a terminech,kdy by mela byt alespon zapocata stavba nektereho useku v CR,tak se mozna ani do roku 2050 niceho nedockame.Evropa se nam stale vzdaluje a my si hrajem na koridory do rychlosti 160 km v hodine a v Evrope se jiz normalne nekolik let jezdi rychlosti 320 km v hodine.Nevim kdo v CR vystavbu VTR zdrzuje,ale jiz nekolik let se berou na urcitych mistech platy jako kdyby se VTR stavela.Pripada mi,ze lide,kteri maji odpovednost za vystavbu moc nepospichaji a proc taky,platy maji vysoke a odpovednost zadna jen se dokola povida vlastne o nicem,takze jim to vyhovuje.CR byla v urcite dobe na spici jak ve vyvoji tak ve vystavbe zeleznic a zeleznicnich vozidel.Dnes nas jiz predbehli jak se s oblibou rikavalo Bananove republiky.Tam jiz jezdi VTR a to jiz nekolik let.Mohu jmenovat Koreu,Taiwan atd.Je uplne jedno,ze koupili licence Francouzke nebo Japonske licence.Hlavni je to,ze jim to funguje a jezdi bez problemu.Na zeleznici jsem prakticky pracoval cely zivot a mrzi me jak se k tak dulezite veci jako je VTR stavi nase vlada.Vsechny dulezite evropske zeleznicni koridory se nam pomalu zacinaji vyhybat a prijde doba,kdy do nasi republiky budou postaveny jen da se rici odbocky,ktere budou u nas koncit.

    1. Nespěchá se, pravda, na člověka z toho jde marnost. Moje vysvětlení je, že kapacita tuzemských stavebních firem má své limity, stejně jako objem investičních prostředků, které je stát ochoten uvolňovat. Evidentně není zájem otevírat trh a pouštět sem nové hráče, takže předpokládám, že dokud se nedokončí 4. koridor do Budějovic a tunely z Chocně do Ústí nad Orlicí (to odhaduji tak na 10 let), VRT se stavět nebude. Pak se nejspíš začne s výjezdy z Prahy, které sice přinesou významné zlepšení, ale na kompletní síť si budeme muset ještě počkat. Uvidíme, jestli se to trochu pohne po volbách, dosavadní zkušenosti ale nenasvědčují tomu, že by se v tomhle směru mohlo v naší krásné zemičce něco zásadně změnit.

      1. Podle me se nezmeni vubec nic a pujde to ve starych slepejich.Stale se budou zrizovat ruzne komise instituce atd a bude se vymyslet to ,co je ve svete jiz davno vymyslene a v provozu jiz nekolik desetileti a nas je stale da se rici doba temna a podle me dlouho bude.Nevim kolik stoji u nas kilometr VTR,ale financni prostredky,ktere se vlozili do koridoru by mozna stacili na paterni sit VTR u nas s pripojenim na VTR Nemecka a tim do Evropy.Staci se podivat na tradicni spojeni Praha Berlin Viden.Ted co dali Nemci do provozu VTR jak se pise tak se nam vyhnou a bude to i rychlejsi nez pres Prahu.
        Pisete,ze je to v kapacitach a financich,ale jen se podivejde kdo se dostane ke stavbe zeleznice je to par firem,ktere si mezi sebou rozdeluji stavby zeleznic a financni prostredky tech je dle me dosti jen staci efektivne stavet.Staci se podivat do zahranici.Podle me neni vule budovat VTR,kdyby byla VTR je jiz davno v provozu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *