InterRailové putování vlakem – Dánsko, Švédsko, Norsko

InterRailInterRail Global Pass představuje cenově výhodnou železniční jízdenku pro neomezené cestování vlaky téměř po celé Evropě v rámci časové platnosti od 5 dnů až po měsíc. Cestování s InterRailem je oblíbeno zejména mezi mladou generací. Ceny jízdenek InterRailu jsou odstupňovány nejen podle jejich délky platnosti (5, 10, 15, 22 dnů nebo 1 měsíc), ale také podle věku cestujícího (např. do 25 let a od 26 let). Pokud se rozhodnete InterRail jízdenku využít, na svých toulkách vlakem potkáte spoustu studentů z celého světa. Tento typ cestování neomezuje věk, ale životní filozofie, ve vlaku tak narazíte i např. na pracující Američany, kteří využívají obdobnou síťovou jízdenku Eurail.

Flåmsbana
dráha Flåmsbana
(Wikimedia, Karen)

Jako jedna z možných destinací pro letní využití InterRailu se nabízí Skandinávie. Vlaky ve Švédsku a Norsku jsou velmi čisté a nabízí slušný cestovní standard. Při pohledu na mapu lehce zjistíte, že z Prahy je stejně daleko do norského Narviku jako do portugalského Lisabonu (téměř 3000 km). Pokud cestu z Prahy přes Dánsko a Švédsko do Narviku a zpět přes Norsko absolvujete vlakem, uvidíte z okna mnohem víc než z letadla a navíc vás vyjde výrazně levněji než putování autem. Cestou dvakrát překročíte severní polární kruh, zažijete půlnoční slunce, dlouhé hodiny budete moci pozorovat rozlehlé pláně Laponska, budete doslova uchváceni norskými fjordy a vodopády.

Jestliže nemáte s obdobným cestováním vlakem zkušenosti, můžete využít InterRail TIP Skandinávie – za 10 dní projedete 7800 km s náklady cca 15 000 Kč (doprava+ubytování). Podle tohoto itineráře navštívíte Berlín, Kodaň, Stockholm, za polárním kruhem Narvik, jižněji norský Bergen, strmou železnici Myrdal – Flåm, Oslo a můžete vyzkoušet švédský rychlovlak SJ 2000. Stačí si naplánovat přejezdy vlakem, zarezervovat lehátka a místenky, přibalit nějaké trvanlivé jídlo (v Norsku je velmi draho), zakoupit 10 denní jízdenku InterRail a vyrazit.

 

strmá železnice Flåm (Norsko):

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *