Rakouská Westbahn zrychluje na 250 km/h

lokomotiva na westbahn
zdroj: ÖBB infrastruktur

Westbahn neboli Západní dráha představuje nejdůležitější rakouskou železniční trať spojující města Vídeň, St. Pölten, Linz a Salzburg. V celé své délce byla uvedena do provozu v roce 1860. Od svého vzniku byla postupně modernizována a již v osmdesátých letech byla plánována výstavba nových úseků s cestovní rychlostí 250 km/h. Od roku 2001 jsou postupně otevírány úseky modernizované na rychlost 200 km/h (St. Pölten–Ybbs/Donau, Amstetten–St. Valentin, St. Valentin–Asten a Asten–Linz) v celkové délce 116 km.

westbahn
rakouská dráha Westbahn
(Wikimedia, OPNVKarte, 2012)

 

Pro dosažení max. rychlosti 250 km/h však bylo potřeba nejen modernizace současné železniční trati, ale postavit úplně nové úseky vysokorychlostní železniční tratě. „Nová západní dráha“ tak by se dal nazvat nově budovaný úsek o délce 44 km mezi Vídní a Welsem, jehož výstavba byla zahájena v roce 2003. Kapacita trati zde byla zvýšena ze 2 na 4 koleje. Byly postaveny nové tunely a mosty a zvýšena rychlost až na 250 km/h. Tisíce návštěvníků se dne 23.11.2012 účastnilo oslav dokončení výstavby celé rychlodráhy na nádraží Tullnerfeld. Po změně jízdního řádu 9. prosince 2012 dojde ke zkrácení jízdní doby mezi Vídní a St. Pölttnem o cca 20 min, jízdní doba bude nově jen 25 min. (rychlost 144 km/h) a v úseku Vídeň – Salzburg bude 2:22 (rychlost 134 km/h) místo současných 2:45. Těchto časů budou dosahovat rakouské vlakové soupravy RailJet a německé rychlovlaky ICE. Vysokorychlostní železnice Wien – St. Pölten v infobrožuře (německy).

V roce 2015 by mělo dojít ke zvýšení rychlosti na 250 km/h na dalším úseku železniční trati Westbahn mezi Ybbs an der Donau a Amstetten.

cestovní doby vlakem z Vídně
cestovní doba vlakem z Vídně dnes (červeně) a v roce 2025+ (zeleně) zdroj: ÖBB infrastruktur

 

Zdroj: ÖBB, Wikipedia – Westbahn

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *