Nový vlak + nová trať = 2x více cestujících. TGV Océane na VRT Paříž – Bordeaux.

Začátkem července 2017 byl zahájen provoz na nové francouzské vysokorychlostní trati LGV Sud Europe Atlantique (LGV SEA), také nazývané jako LGV Sud-Ouest. Byla postavena mezi městy Tours a Bordeaux, aby zrychlila spojení Paříže a jihozápadu Francie (Bordeaux, Toulouse, La Rochelle). Prodloužila už existující LGV Atlantique, která končila u Tours. 302 km nové vysokorychlostní tratě (320 km/h) + 38 km konvenční tratě za 5 let postavilo soukromé konsorcium LISEA, které bude trať do roku 2061 provozovat a udržovat.

Na trati jezdí nové dvouposchoďové rychlovlaky TGV Océane. Tyto vlaky jsou prvními TGV s otočnými sedadly, které mohou být natočeny vždy po směru jízdy (jen v 1. třídě). TGV Océane sveze 556 cestujících, z toho 158 v první třídě. Sedadla v první třídě jsou velmi elegantní a pohodlná, jsou na nich využity přírodní materiály jako čistá vlna, kůže nebo dřevo. Po nové trati zvládne vlak TGV trasu Paříž – Bordeaux za 2:04 místo 3h a Paříž – Toulouse za 4h 9 min. místo 5h 16min. Jízdenky až do Toulouse lze koupit od 49€.

A výsledek kombinace rychlejší trati a nového pohodlného rychlovlaku TGV Océane rychle přinesl ovoce. Zdvojnásobení počtu cestujících mezi Paříží a Toulouse oproti stavu před 2. červencem 2017. Podle starosty Toulouse, pana Jean-Luc Moudence je to jasný signál pro prodloužení vysokorychlostní tratě z Bordeaux do jejich města.

Autor: Lubomír Kaplan, 21.10.2017

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *